آموزش کامپیوتر

آموزش کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان

آموزش کامپیوتر

آموزش کامپیوتر به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان

از کجا بفهمیم سیستم ما ویروسی شده ؟

پنجشنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۸، ۰۷:۳۳ ب.ظ

 

از کجا بفهمیم سیستم ما ویروسی شده ؟

 

زمانی که با کامپیوتر به اینترنت وصل می شود از طریق تروجان هایی که هکرها به فضای اینترنت می فرستند امکان,
ویروسی شدن کامپیوتر وجود دارد. یکی از نشانه های ویروسی شدن رایانه شما این است که تبلیغات به طور مداوم,
در رایانه شما نمایش داده می شود .در مطلب زیر موارد دیگری از نشانه های ویروسی شدن کامپیوتر برای شما آورده شده است .

 

 

ویروس

 

ویروسی شدن کامپیوتر

امروزه کمتر کسی پیدا می شود که به وسلیه رایانه شخصی خود به اینترنت متصل نشده باشد. به همین دلیل هکر ها , با آلوده کردن فضای اینترنت سعی دارند تا سیستم های کاربران را به وسیله ویروس ها و تروجان مورد هجوم قرار دهند.

حال اگر شما روزانه زمان زیادی را در اینترنت سپری می کنید می توانید با علائمی که در زیر قرار داده ایم , متوجه شوید که آیا سیستم شما به ویروس آلوده شده است یا خیر.

1-  نمایش مداوم تبلیغات: اگر رایانه شما به به تروجان آلوده باشد، مداوم تبلیغات به نمایش در می آیند. این تبلیغات , معمولا شامل نظر سنجی ها، برنده شدن در قرعه کشی و دوست یابی است.

2- غیر فعال شدن آنتی ویروس: تروجان ها بر روی نرم افزار های آنتی ویروس تاثیر دارند و موجب می شوند که این ب, رنامه ها از کار بیافتند
ویروسی شدن کامپیوتر
غیرفعال شدن آنتی ویروس

3-  مشاهده برنامه های ناشناس: اگر شما نرم افزار های سیستم خود را چک کرده اید و با نرم افزار و آیکون های جدید , و ناشناس در ویندوز خود بر خورد کرده اید، بدانید که رایانه شما به ویروس آلوده شده است.

4- اختلال در مرورگر: یکی از نشانه های آلوده شدن سیستم به ویروس، اختلال در مرورگر است. اگر شما در , موتور های جست و جو عبارتی را وارد می کنید و صفحات جعلی و تبلیغات مواجه می شوید، رایانه شما به ویروس آلوده شده است.
ویروسی شدن کامپیوتر
اختلال در مرورگر

ویروس


اختلال در ایمیل با ویروسی شدن کامپیوتر

۵٫ارسال هرزنامه در پست الکترونیکی: هکر ها با ابزار های مخرب خود می توانند به حساب کاربری ایمیل شما دسترسی, پیدا کنند و به وسیله آن برای دیگران پیام ارسال کنند.
 

ویروسی شدن کامپیوتر
ارسال هرزنامه در پست الکترونیکی

۶٫کند شدن سیستم: اگر حس می کنید که سرعت انجام عملیات سیستم شما پایین آمده است، یکی از دلایل, آن می تواند آلوده شدن رایانه شما به ویروس باشد.

ویروس ها از سیستم شما استفاده می کنند و در نتیجه سیستم شما کند می شود. شما می توانید, در Task Manager برنامه های در حال اجرا را مشاهده کنید و اگر با نرم افزار ناشناسی در لیست , برنامه های درحال اجرا پیدا کردید آن را ببندید.

۷٫افزایش مصرف حجم اینترنت: اگر مصرف حجم اینترنت شما بالا رفته، شاید سیستم شما به ویروس آلوده شده است. چراکه ویروس ها با استفاده از اینترنت کنترل می شوند و اطلاعات کاربران را برای هکر ها ارسال می کنند.

 

بیشتر بدانید

۲ روش دستی برای پاک کردن ویروس های کامپیوتر بدون آنتی ویروس

 

روش اول:

ابتدا باید وارد پنجره computer My شوید. در اینجا لیست درایورها را می بینید. روی منوی Tools کلیک کنید, و بعد گزینه Options Folder  را بزنید.

در این زمان پنجره ای برای شما باز می شود که باید در آن گزینه View را انتخاب کنید و سپس گزینه, folders and files hidden Show را فعال نمایید.

در قسمت پایین گزینه دیگری را مشاهده می کنید که باید تیک آن را بردارید. این گزینه, Hide Files System Operationg ،protected است. در مرحله بعد Ok را بزنید و با راست کلیک کردن و زدن open, به داخل درایوهای خود بروید. دقت کنید که برای وارد شدن دابل کلیک نکنید چون ویروس ها دوباره فعال می شوند.

تشخیص ویروسی شدن کامپیوتر

در این پنجره فایل های inf.autorun را پیدا کرده و آن ها را پاک کنید. این عملیات را باید برای همه درایورها , انجام دهید. بعد از اینکه این فایل ها را برای همه درایورهای خود پاک کردید بدون انجام کاری دیگر, Restart کنید.

 

 

روش دوم :
روش حذف ویروس از کامپیوتر

روش دوم به این صورت است که ابتدا کلید F8 را فشار می دهید تا سیستم در حالت mode safe , راه اندازی شود و سپس از منوی استارت گزینه run را بزنید. بعد از آن داخل کادر کلمه cmd را تایپ کرده, و Ok کنید.

 

عبارت زیر را یکی یکی بنویسید و سپس کلید enter را بزنید. این کار را برای همه درایو های خود انجام دهید. در عبارت زیر به جای X باید نام درایو ها را بنویسید.

 

del X:/autorun.infa:h

del X:/autorun.infa:r

del X:/autorun.infa:s

 

 

باشگاه خبرنگاران , کلیک

 

 

 

 

 

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت زیر درج کنید

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۸/۱۰/۲۶
  • ۶۲۹ نمایش
  • آموزش کامپیوتر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی